יום חמישי, 8 באפריל 2021

גירושין עם בעל שנמצא מחוץ לארץ

 

אם הבעל נמצא בחוץ לארץ תהליך הגירושין הופך להיות הרבה יותר קשה. לא תמיד הוא יהיה ברור לאותה אישה שמעוניינת להתגרש ולעתים היא פשוט תישאר עגונה בלי יכולת להתחתן כל עוד היא לא התגרשה. זה הזמן להבין איך אפשר להתגרש עם בעל שנמצא בחוץ לארץ ומי יכול לעזור במשימה.

תהליך הגירושין יכול להסתבך

לעתים תהליכי גירושין יכולים להיות מסובכים מאוד. למעשה, רוב תהליכי הגירושין יהיו מורכבים גם כי כל אחד מהתא המשפחתי שהתפרק רוצה לקבל כמה שיותר להמשך עתידו האינדיבידואלי וכמובן יש קשר גם ליצרים שמתלהטים ביניהם. יכול להיות שהגירושין יסתבכו בגלל חלוקת רכוש, בגלל דמי המזונות ועוד. כל המקרים האלו יכולים להישמע לכם מסובכים אך למעשה הם יכולים להיות הרבה יותר פשוטים לעומת המקרה הגרוע מכול בו הגבר בכלל נמצא בחול. כאשר הגבר נמצא בחול אי אפשר להתגרש ממנו כי הוא חייב להיות נוכח בבית הדין הרבני או לאשר את הגירושין בצורה אחרת שתהיה קבילה על ידי בית המשפט.  

מה עושים במצב כזה?

קשה מאוד להתגרש כאשר הגבר נמצא בחול אך בכל זאת חשוב לדעת כי הדבר אפשרי. תהליך גירושין עם בעל שנמצא בחול קודם כל צריך להתחיל מהוכחות. האם באמת יש עילה לגירושין? ללא עילה לגירושין אי אפשר להתגרש על פי בית הדין הרבני. לכן אם אישה תגיע אל בית הדין הרבני ותדרוש גט אך היא לא תספק כל הוכחה שהיא שהגבר רוצה להתגרש, היא תקבל תשובה שלילית. במצב כזה יש צורך לפנות לעורך דין כדי שיעזור במשימה ויעזור להשיג את ההוכחות המתאימות זאת כדי למנוע מצב שיכול לקרות באופן מעשי שבו הגבר פשוט שוהה בחול ואשתו רוצה להתגרש ממנו.

חו"ל


חשוב לקבל ייעוץ משפטי

ייעוץ משפטי יהיה הדבר החשוב ביותר שתקבלו בשלב זה ומי שרוצה להתגרש מבעלה חייבת לבחור עורך דין גירושין מנוסה. מצב זה מסובך מאוד ויש צורך להשיג הוכחות רבות וחותכות שאינן משתמעות לשתי פנים שהגבר נמצא בחול כדי לא לספק את הגט לאשתו. אמנם אפשר למנוע מצבים כאלו עם עורך דין אך בכל זאת יש צורך לזכור כי כאשר המקרה כבר קרה והגבר אינו נוכח בארץ, רק עורך דין יצירתי ומנוסה יוכל להושיע אתכן. הייעוץ המשפטי חשוב משלב מוקדם ככל הניתן ולא כדאי לפנות לבית הדין או לכל ערכאה משפטית בלי שבחרתם את עורך הדין שילווה אתכם לכל התהליך. לעוד פרטים

פנייה לבית הדין הרבני

כדי לפנות לבית הדין הרבני כדי לבצע הליך גירושין עם בעל שנמצא בחול יש צורך להציג טיעונים משכנעים שיוכיחו עילה לגט. מהי עילה לגט? תא משפחתי שבפועל מפורק, גבר שלא חי עם אשתו, בגידה וכן הלאה. כמובן שיש החלטות שונות לפי המקרה ואי אפשר לקחת את פסקי הדין של בית הדין הרבני כמובנים מאליהם אך רק הוא יכול לאשר את הגט כשהבעל עצמו נמצא במקום אחר מחוץ לישראל. חשוב זלכור כי אם אין עילה ברורה לגט אי אפשר לכפות את הגט ולעתים תהליך זה ייקח שנים.

אל תנסו לפעול לבד

יכול להיות שבגלל להט היצרים האישה תחליט שהיא מעוניינת לכפות על בעלה גט בעצמה על ידי איומים או סחיטה כלשהם. במצב כזה היא מסתבכת ומסתכנת בעבירה פלילית ויכול להיות שזה גם יפגע בגט שהיא רוצה לקבל ולא על ידי כך שהיא לא תקבל אותו אלא חמור מכך, תקבל אותו בתנאים ממש לא טובים בהתאם למידת החומרה של העבירה שהיא ביצעה.

ממליצים על עורך דין דיני משפחה

מחפשים עורך דין דיני משפחה?  משרד עורכי דין לדיני משפחה יספק לכם שירות מקצועי במגוון תחומים הקשורים למשפט האישי והמשפחתי. באמצעות ליווי משפט...